Εκδίδει σύντομα δύο βιβλία το ένα αφιερωμένο στην Υπατία την
Αλεξανδρινή - την μεγάλη φιλόσοφο, μαθηματικό και αστρονόμο και το
άλλο "Κρατούμενος Συνείδησης" - Το νεορθόδοξο, φονταμενταλιστικό
ιδεολογικό υπόβαθρο του παραδικαστικού κυκλώματος».
«Το
σενάριο επαναλαμβάνεται, κάποιοι προσπαθούν να σπιλώσουν το ποινικό
μου μητρώο», θα πει ο Τάκις Αλεξίου - ο ασυμβίβαστος καλλιτέχνης,
αρχιτέκτονας, στοχαστής, που με τις θέσεις του προκάλεσε πολλές
φορές συστήματα και κατεστημένα, αλλά βγήκε αλώβητος.
Με
την σημερινή του συνέντευξη αποδεικνύει ότι οι χρονικές στιγμές
μπορεί να επαναλαμβάνονται όταν υπάρχουν άνθρωποι προκατειλημμένοι
με κοντόφθαλμες προσεγγίσεις, αλλά ο ο ίδιος νοιώθει θωρακισμένος πίσω
από τις αρχές και τις αξίες που πρεσβεύει.
Συνεντευξη Αλεξιου: Θεσσαλονίκη, 11.03.2006
Κύριε Αλεξίου, βρίσκεστε για άλλη μια φορά, ως «αιρετικός», αντιμέτωπος
με τη Δικαιοσύνη. Ποιοι σας μήνυσαν αυτή τη φορά; Και γιατί;
—Τα τελευταία χρόνια- βρισκόμουν αντιμέτωπος με την Δικαιοσύνη
ως... «ηθικός αυτουργός». Τελευταία προάχθηκα σε «ηθικό αυτουργό
του ηθικού αυτουργού», ουσιαστικά και πάντα για την ενασχόλησή μου
με την διδασκαλία του Ρούμι. Για να είναι όμως κανείς «αιρετικός»
ή «παραθρησκευόμενος» θα πρέπει να ανήκει σε κάποια θρησκεία, δόγμα
ή αίρεση. Τώρα πώς γίνεται ένας ανεξίθρησκος να είναι «αιρετικός»,
αυτό θα πρέπει να σας το εξηγήσουν άλλοι. Και αυτοί οι «άλλοι» είναι
πάντα οι ίδιοι. «Άλλαξε ο Μανωλιός κι έβαλε τα ρούχα του αλλιώς».
Γελοιότητες
Οι άνθρωποι κρίνονται με τα λόγια και τις πράξεις τους
κι όχι με τις λάσπες τρίτων. Η αλήθεια δεν επιδέχεται ερμηνείες
και εικασίες. Η αλήθεια στηρίζεται αποκλειστικά σε γεγονότα που
αποδεικνύονται! Φτάνει, φυσικά, κανείς να θέλει να την βρει.
Όλοι όσοι έχουμε παρακολουθήσει, από κοντά, όλα αυτά τα χρόνια την
περιπέτειά σας γνωρίζουμε αποδείχτηκε άλλωστε και δικαστικά
ότι η ελληνική επιτροπή Ρούμι (που φέρει και το όνομά σας), όπως
άλλωστε και η ΠΑΝΙΦΕ δεν διέπραξαν καμία παράνομη, ανήθικη και αντικοινωνική
δραστηριότητα. Για ποιο πράγμα σας κατηγορούν τώρα;
—Και αυτή τη φορά, όπως και τις προηγούμενες αναμασούν τα
ίδια και τα ίδια. «Ρίχνουν άδεια για να πιάσουν γεμάτα». Δεν πρόκειται
όμως να καταφέρουν τίποτα! Και όπως πολύ καλά γνωρίζετε το περιβόητο
πόρισμα του τ. αντεισαγγελέα Ιωάννη Αγγελή απεδείχθη, ως προς την
Ελληνική Επιτροπή Ρούμι, την ΠΑΝΙΦΕ και το άτομό μου, με απόφαση
του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών και Εφετών Αθηνών, ανυπόστατο! Κι
όμως επανέρχονται σ αυτό το πόρισμα ωσάν να επρόκειτο για κάποιο
«ιερό κείμενο», που δεν λογοδοτεί στο νόμο, αλλά σε κάποιο δικό
τους «Θεό». Αφήνουν την Ελληνική Επιτροπή Ρούμι (Τάκις Αλεξίου)
και πιάνουν την ΠΑΝΙΦΕ. Αφήνουν την ΠΑΝΙΦΕ και πιάνουν την Ελληνική
Επιτροπή Ρούμι. Κι αυτό που θέλω με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο
να υπογραμμίσω, ως Έλληνας της διασποράς, Αιγυπτιώτης και Αλεξανδρινός,
είναι ότι θεωρώ μεγάλη τιμή το όνομά μου να βρίσκεται δίπλα στο
όνομα και το έργο αυτού του μεγάλου ουμανιστή, φιλοσόφου και ποιητή
του Μεβλανά Τζελαλεντίν Ρούμι, το έργο του οποίου, όπως γνωρίζετε,
κατέταξε η UNESCO, το 1989, στα αριστουργήματα της παγκόσμιας λογοτεχνίας
εορτάζοντας μάλιστα, με πρόταση όχι μόνο της Τουρκίας και του Αφγανιστάν,
αλλά και της Αιγύπτου, επίσημα το 2007, τα 800 χρόνια από την γέννησή
του. Θεωρώ όμως παράλληλα ότι είναι και μεγάλη προσβολή το όνομά
του και η Διδασκαλία του να βρίσκεται σ έναν κατάλογο ντροπής,
μας ορθόδοξης εκκλησία μας Ελλάδος, δίπλα στην εκκλησία του σατανά,
την εκκλησία μας σατανιστικής αδελφότητας και την εκκλησία μας σατανιστικής
απελευθέρωσης. Αυτό είναι ντροπή, άγνοια και κακοήθεια μαζί!
Για τα σκίτσα του Προφήτη τι θα είχατε να μας πείτε;
—Θα μπορούσα να απαντήσω ακριβώς με τα λόγια του Αιγυπτίου
νομπελίστα Naguib Mahfouz, την δήλωση του οποίου, σας επισυνάπτω.
Με τα προσβλητικά σκίτσα του Προφήτη τι κατάφεραν πέρα από το να
δείξουν για άλλη μια φορά το μοχθηρό πρόσωπό τους κάποιοι ακροδεξιοί
και να ξεσηκώσουν τον όχλο; Τίποτα! Με την εξίσου προσβλητική εξίσωση
του έργου ενός αγίου του Ισλάμ, με το έργο του σατανά και την εκκλησία
του, τι νομίζουν ότι θα καταφέρουν;
Για ποιον «Άγιο του Ισλάμ» μιλάτε;
—Ο Μεβλανά Τζελαλεντίν Ρούμι, ο μεγάλος στοχαστής του 13ου
αιώνα από την Βακτριανή της Κεντρικής Ασίας, που δίδαξε και πέθανε
στο Ικόνιο, την Κόνυα της σημερινής Τουρκίας, στο χώρο του Ισλάμ
-και όχι μόνο- θεωρείται «φίλος του Θεού», δηλαδή άγιος!
Καταλαβαίνετε πού μπορεί να οδηγήσει η μισαλλοδοξία και ο φανατισμός,
ορισμένων ανεγκέφαλων, αυτή τη φορά με επίκεντρο την Ελλάδα; Έτσι θα
συνυπάρξουμε ειρηνικά με τους γείτονές μας και με όλο τον αραβικό
και μουσουλμανικό κόσμο; Δεν ήταν αρκετά τα όσα συνέβησαν με αφορμή
τη στάση τους Δανίας;
Και πριν από 1700 χρόνια τα ίδια και χειρότερα δεν έκαναν, οι ίδιοι
πάντα, με την Υπατία, την Αλεξανδρινή, την μεγάλη φιλόσοφο, μαθηματικό
και αστρονόμο; Επί τω έργω οι εκκλησιαστικοί προπαγανδιστές, επί τω έργω και οι
«παραβολάνοι» τους...
—Κι αν είχαν τα περιθώρια δεν νομίζετε ότι θα έκαναν και πάλι
τα ίδια;
Τι εννοείτε με «περιθώρια» και πώς βλέπετε γενικότερα την κατάσταση;
—Εννοώ την Ευρωπαϊκή Ένωση! Γι αυτό και όλοι αυτοί είναι
αντιευρωπαϊστές «ακροδεξιοί» και «κομμουνιστές». Τους πονάει πάρα
πολύ που ο αείμνηστος Κωνσταντίνος Καραμανλής μας έβαλε τότε στην
ΕΟΚ. Όσο για την γενικότερη κατάσταση αυτό που θα μπορούσα να πω
είναι ότι θα πρέπει, σταθερά αγωνιζόμενοι για περισσότερη Δημοκρατία
και σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα, να κάνουμε υπομονή! Θυμάστε
πριν κάποια χρόνια που κατηγορούσαν κάποιοι τάχατε «προοδευτικοί»
κύκλοι της Κομοτηνής τον «Χρόνο» ως μια «χουντική» εφημερίδα; Σήμερα
τι έχουν να πουν όλοι αυτοί οι «σοσιαλιστές» και «αριστεροί»;
Ποια άλλη εφημερίδα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί, στη Θράκη, πιο δημοκρατική
από τον «Χρόνο»; Θέλω να πω ότι η αλήθεια συχνά, χρειάζεται χρόνο
για να γίνει κτήμα των πολλών. Υπομονή λοιπόν. Όσο για μένα σας
παραπέμπω και στην συνέντευξη που έδωσα , στην εφημερίδα μας, το
1998, πριν από 8 ολόκληρα χρόνια...
Για μας επερχόμενες δημοτικές εκλογές στην Κομοτηνή θα θέλατε να
μας πείτε δυο λόγια;
—Αυτό που πραγματικά εύχομαι είναι να βγει αυτός που θα είναι
αποφασισμένος να εκπροσωπήσει όλους τους πολίτες ισότιμα, ανεξάρτητα
από την καταγωγή και το θρήσκευμα τους. Και προπάντων να μην φοβάται
τις όποιες επιπτώσεις μπορεί να έχει η στάση του αυτή από τα όποια
«ακροδεξιά» ή «ακροαριστερά» στοιχεία με ή χωρίς ράσα.
Ποια είναι τα σχέδιά σας για το άμεσο μέλλον;
—Εκδίδονται 2 βιβλία. Ένα βιβλίο
κι ένας κατάλογος. Ο κατάλογος που θα συνοδεύει μια έκθεση ζωγραφικής,
είναι αφιερωμένος στην Υπατία. Όσο για το βιβλίο, έχει τον τίτλο
«Κρατούμενος Συνείδησης Το νεορθόδοξο, φονταμενταλιστικό ιδεολογικό
υπόβαθρο του παραδικαστικού κυκλώματος»...
Μετά το «Ναζισμός και Παραθρησκεία στα πρόθυρα του 21ου αιώνα» και
τις αποκαλύψεις που κάνατε, το 1995, εάν δεν κάνω λάθος, τι μας
επιφυλάσσει το καινούριο σας βιβλίο;
—Το «Ναζισμός και Παραθρησκεία στα πρόθυρα του 21ου αιώνα»
είχε ως κεντρικό άξονα το (παρα)εκκλησιαστικό κύκλωμα και τις διασυνδέσεις
του με ανάλογα μορφώματα στο εξωτερικό, Ευρώπη και Αμερική. Το «Κρατούμενος
Συνείδησης» εστιάζεται περισσότερο στον Ελλαδικό χώρο, στο παραδικαστικό
κύκλωμα, το νεορθόδοξο, φονταμενταλιστικό ιδεολογικό υπόβαθρό του
και τις διασυνδέσεις του με δικηγόρους, ιερείς, μοναχούς, δημοσιογράφους
και άλλους.
Είναι το «απόσταγμα» 15 χρόνων δικαστήρια, που παρά τις «ιερές»
τους προσπάθειες δεν κατάφεραν και ούτε πρόκειται, να σπιλώσουν
το ποινικό μου μητρώο. Τρέμουν την συνύπαρξη των θρησκειών και των
πολιτισμών. Τρέμουν τον διάλογο και τον σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα.
Η Ελλάδα τους είναι πολύ μικρή, κλειστή και αντιδραστική. Η δική
μας πολύ μεγάλη και δημιουργική! Σας ευχαριστώ για την συζήτηση.